Батькам



                                         
               Ми всі можемо допомогти
це зупинити

     “Булінг” – це агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи.
      Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.
                Булінг може виявлятися у багатьох формах. Він може бути:
•         фізичним – завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності
•         словесним – обзивання, глузування або висловлювання, якими ображається стать, раса або сексуальна орієнтація
•         соціальним – виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток
•         в письмовій формі – написання записок або знаків, що є болючими чи образливими
•         електронним (загальновідомий як кібербулінг) – розповсюдження чуток та образливих коментарів з використанням електронної пошти, мобільних телефонів (наприклад, надсилання СМС) і сайтів соціальних мереж.
Що таке електронний булінг або кібербулінг?
Це є електронне повідомлення, яке:
•           використовується, щоб вивести з рівноваги, залякати або збентежити
іншу особу;
•           використовує електронну пошту, мобільні телефони, СМС і сайти соціальних
мереж для залякування, настирного приставання, збентеження, соціального
виключення і нанесення шкоди репутації і дружнім стосункам;
•           включає приниження, образи і також може передбачати розповсюдження
чуток, розкриття приватної інформації, фотографій або відео, або містити
погрози завдати шкоду;
•         завжди є агресивним і болючим.
 Наприклад, якщо учень є жертвою боулінгу  і є збентежений в результаті розсилання електронного повідомлення про нього чи неї іншим учням школи, такий учень може не захотіти надалі відвідувати школу.
Булінг є неприпустимим незалежно від того в якій формі він виявляється.
Типи булінгу
Чи конфлікт є те ж саме, що і булінг?
            Іноді люди плутають конфлікт із булінгом, але це є різні речі.
        Конфлікт виникає, коли між двома чи кількома особами існує незгода, розбіжність думок або різні погляди. Конфлікт між учнями не завжди означає, що це є булінг. Діти у ранньому віці вчаться розуміти, що інші люди можуть мати іншу думку, ніж їх власна, але розвиток цієї здатності сприймати іншу точку зору потребує часу, і цей процес продовжується до початку повноліття
        При конфлікті кожна особа вільно висловлює свої погляди і дисбалансу сил немає. Кожна особа відчуває, що може вільно заявити свою точку зору. Те, як люди вирішують конфлікт, може зробити його позитивним або негативним.
        Конфлікт стає негативним, коли особа поводиться агресивно і виявляє це болючими висловлюваннями чи діями. Після цього конфлікт стає агресивною взаємодією.
        Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, і існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті, продовжує це робити або навіть загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися
все менше і менше здатною висловити свою думку і все більше і більше безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у булінг.
        Школа буде реагувати на булінг і конфлікт по різному. Наприклад, у разі конфлікту працівник школи  може спробувати зібрати учнів, щоб кожен з них розповів свою версію подій, і допомогти їм спільно вирішити ситуацію.
        У випадку булінгу директор школи розгляне доцільність накладання прогресивних дисциплінарних заходів, які можуть передбачати відсторонення від занять або виключення зі школи.
          Наскільки серйозною проблемою є булінг?
       Булінг є абсолютно неприпустимим. Він не повинен розглядатися просто як “період дорослішання”.
       Наукові дослідження і досвід постійно підтверджують, що булінг – це серйозна проблема, яка має далекосяжні наслідки для учнів, які причетні, їх родин, ровесників і найближчої громади.
       У дітей, що є жертвами, або тих, що застосовують булінг проти інших дітей, або й тих, що є водночас жертвами і нападниками булінгу, існує ризик виникнення чисельних емоційних проблем і проблем поведінки і стосунків з людьми. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.
           Учні, які є жертвами булінгу, часто страждають від соціального неспокою, самотності, відчуження, фізичних хвороб і низької самооцінки. У них також можуть розвинутися фобії, агресивна поведінка або депресія. Деякі учні пропускають школу, їх успішність падає, або навіть зовсім кидають школу через булінг.
          Діти і підлітки, які навчилися використовувати силу й агресію, щоб завдавати страждань іншим, можуть взагалі перестати бачити різницю між добром і злом. З часом вони можуть стати жорстокими дорослими. Саме тому важливо якомога раніше допомогти їм перестати знущатися над іншими.
Чи хлопці і дівчата проявляють булінг однаково?
        Схильними до булінгу можуть бути як хлопці, так і дівчата. Хлопці частіше вдаються до фізичного булінгу, а дівчата у більшості випадків застосовують більш непрямі дії, такі як розповсюдження пліток про однокласників, або ж ізолювання останніх шляхом виключення із спільної діяльності або груп. Проте з віком, як хлопці, так і дівчата більше вдаються до словесного і соціального булінгу.
Як дізнатися, чи моя дитина/підліток є жертвою булінгу?
          Мала дитина може і не знати слова “забіяка, той хто загрожує”, але вона розуміє, коли хтось поводиться підло, завдає їй болю, засмучує або залякує. Вона може про це вам не сказати, оскільки може турбуватися про те, що буде ще гірше, якщо вона “розкаже”,  “пліткуватиме” або “видасть”.
Пліткувати і розповідати – в чому різниця?
         Пліткувати – значить щось сказати про когось, щоб створити тому ускладнення.
Розповісти – значить отримати допомогу, коли вам чи вашому знайомому завдають шкоди, або коли ваше право або право такої особи на безпеку порушується.
       Ваш підліток не обов’язково вам скаже, що виникла проблема, і може використати такий термін як “настирливе приставання” замість “булінгу” для опису такої поведінки. Підлітки часто воліють самі вирішувати свої проблеми. Вони можуть подумати, що це вас засмутить, що ви заберете їх технічні пристрої, такі як мобільний телефон, або їх може просто бентежити, якщо їх батьки втручатимуться.
       Навіть якщо ваша дитина про це не говорить, ви можете побачити ознаки того, що вона є об’єктом булінгу.
           Ось деякі ознаки, на які потрібно звертати увагу:
•         Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати чи почуватися хворими у шкільні дні.
•         Вони можуть не хотіти брати участь у спільній діяльності чи соціальних заходах з іншими учнями.
•         Вони можуть поводитися інакше, не так, як звичайно.
•         Вони можуть раптом почати губити гроші чи особисті речі, або ж приходити додому у порваному одязі чи з поламаними речами і при цьому дають неймовірні пояснення.
•         Підлітки, які є жертвами булінгу і/або приставань, можуть також почати говорити про те, щоб кинути школу, і починають пропускати заходи, в яких приймають участь інші учні.
                 Моя дитина є жертвою булінгу. Що мені робити?
•         Вислухайте свою дитину і запевніть її, що вона має право бути у безпеці.
•         Докладно з’ясуйте факти. Занотуйте, що і коли трапилося.
•         Допоможіть вашій дитині зрозуміти, що є різниця між “донести”, “пліткувати” чи “розповісти” і доповісти. Щоб доповісти, потрібна сміливість. Доповідають не для того, щоб створити проблеми для іншого учня, а для того, що захистити всіх учнів.
•         Домовтеся про зустріч для бесіди з учителем вашої дитини/підлітка, іншим вчителем, якому ваша дитина/підліток довіряє, або директором чи заступником директора школи.
•         Хоча це й важко, намагайтеся зберігати спокій, щоб ви могли підтримати вашу дитину і запланувати разом з нею порядок дій.
•         Дотримуйтеся свого плану. Слідкуйте за поведінкою вашої дитини. Якщо ваші зустрічі з персоналом школи не допомогли зупинити булінг, прийдіть до школи ще раз і поговоріть з директором. Виконуйте ті кроки, що були узгоджені на зустрічі.
•         Поговоріть з інструктором або тренером, якщо булінг має місце під час позашкільної діяльності чи спортивних заходів.
•         Зверніться до поліції, якщо булінг містить кримінальну поведінку, таку як напад із сексуальною метою або застосування зброї, або якщо загроза безпеці вашої дитини знаходиться у самій громаді, а не у школі.
               Як я можу допомогти своїй дитині справитися із булінгом?
         Співпрацюючи зі школою, щоб допомогти своїй дитині чи підлітку подолати проблему булінгу, ви показуєте власним прикладом і відкрито заявляєте, що булінг – це погано.
           Незалежно від віку, ви можете допомогти, заохочуючи свою дитину говорити з вами про булінг і даючи такі поради:
•         Зберігай спокій і обійди ситуацію.
•         Розкажи дорослому, якому ти довіряєш – вчителю, директору, водію шкільного автобуса чи завідувачці їдальні про те, що трапилося, або повідом про це анонімно.
•         Поговори про це із своїми братами чи сестрами, або з друзями, щоб тобі не здавалося, що ти одинокий.
           Чи може бути, що моя дитина є нападником булінгу  проти інших?
          Діти, які знущаються з інших, часом це роблять і вдома, і в школі. Придивляйтеся і прислухайтеся до того, що відбувається у вашій власній родині. Чи є ознаки того, що хтось з ваших дітей постійно ображає і залякує свого брата чи сестру?
          Діти, які знущаються з інших, іноді можуть бути агресивними і погано поводитися вдома, вони  можуть не виявляти поваги до домашніх правил. Якщо вас тривожить можливість того, що ваша дитина може бути нападником булінгу проти інших, приглядайтеся до того, як вона взаємодіє з братами чи сестрами і з друзями, коли вони приходять до вас додому. Якщо вона видається агресивною, не ладнає з іншими або не виявляє емпатії – це також можуть бути ознаки того, що вона займається булінгом інших у школі.
            Діти, які фізично знущаються з інших учнів, також можуть приходити додому із синцями, подряпинами і порваним одягом. У них раптом може з’явитися більше грошей на витрати, ніж звичайно, або ж нові речі, які вони, зазвичай, не могли б собі дозволити. Вони також можуть “грубо говорити” про інших учнів.
            Поведінка булінгу може розвиватися протягом тривалого часу в результаті великих змін, втрат чи негативних переживань у житті дитини чи підлітка. Чи хтось із ваших дітей нещодавно мав переживання такого роду?
           Подумайте про те, як проблеми і конфлікти вирішуються у вашому домі. Чи ви розмовляєте про проблеми з позитивної точки вирішення як одна родина? Важливим засобом попередження булінгу є подати гарний особистий приклад і показати своїй дитині, як долати труднощі без використання сили чи агресії.
         Також важливо розповісти своїм дітям, що таке булінг. Ви повинні описати різні типи булінгу і пояснити, що це є болючим і шкідливим. Дайте своїй дитині знати, що булінг – це погано, і що за будь-яких обставин це є неприпустимою поведінкою.
           Емпатія – це здатність розуміти і поділяти емоції, які переживає інша особа. Вона розвивається у пізньому підлітковому віці і зазвичай не досягає повного
розвитку аж до початку повноліття. У дитинстві проста форма емпатії з’являється, коли діти починають відчувати смуток, коли бачать, що інші люди засмучені.
                       Як школи реагують на булінг та інші інциденти?
           Для учнів, які знущаються з інших, незалежно від того, чи це відбувається особисто чи в Інтернеті, можуть бути різні наслідки.
           При вирішенні проблем з булінгом директори використовують підхід прогресивних дисциплінарних заходів. Політика щодо прогресивних дисциплінарних заходів дозволяє директорові школи вибирати з цілого спектру варіантів для вирішення проблем поведінки і допомоги учневі зробити висновки зі своєї поведінки.
 Це можуть бути:
•         вибачення за образливе або неввічливе зауваження
•         перегляд планів на майбутнє щодо цього учня
•         зустріч з батьками чи опікунами
•         консультація з психологом стосовно контролю гнівом
•         тимчасове звільнення учня від занять
           У більш серйозних випадках директор може рекомендувати виключення учня зі школи, якщо такий учень раніше підлягав тимчасовому звільненню від занять за булінг і продовжує являти собою неприпустимий ризик для безпеки іншої особи. Ці правила стосуються учнів як початкових, так і середніх шкіл.
            Прогресивні дисциплінарні заходи допомагають запобігти подальшому погіршенню неналежної поведінки і негативному впливу на всіх учнів і сприйняття ними понять безпеки і школи. Це також заохочує позитивну поведінку учнів і допомагає учневі взяти на себе відповідальність за свою власну поведінку і навчитися більш позитивним способам взаємодії з іншими.
            Школи нададуть підтримку всім учням, які задіяні в інциденті булінгу: учням, які є об’єктами булінгу, учням, які виявляють поведінку булінгу, а також тим, що є свідками такої поведінки.
           Директори шкіл повинні звернутися до батьків чи опікунів учнів, які були жертвами булінгу, а також його винуватцями, і розповісти їм:
•         що трапилося
•         якої шкоди було завдано учневі
•         які кроки було здійснено для гарантування безпеки учня, включно з дисциплінарними заходами у відповідь на такий інцидент
•         яку підтримку буде надано учневі у відповідь на інцидент
Крім того:
•         директори повинні запросити батьків на обговорення того, які засоби підтримки надаються їх дитині.



           Якщо моя дитина є жертвою булінгу, що я можу чекати від школи?
               Школа повинна має методику, що дозволяє вам, учням та іншим людям анонімно повідомляти про інциденти булінгу.(написати листа до «Скриньки довіри» в психологічну службу, або на адресу школи)
             Кожен страждає у разі булінгу, і кожен може допомогти йому запобігти.
              У 85 відсотках випадків булінг відбувається у присутності свідків. Те, що вони бачать, впливає на свідків. Хоча свідки можуть боятися і не бажають вплутуватися, тому що самі бояться стати мішенню або ще більше погіршити ситуацію для жертви булінгу, вони можуть повідомити про булінг анонімно. 
            Ви можете допомогти своїй дитині зрозуміти, що булінг є неприпустимим, і що вона може допомогти його зупинити, коли повідомить про нього дорослому або зробить це анонімно.
             Виховання здорових стосунків може допомогти зупинити булінг.
         Попередження булінгу та втручання у разі такого інциденту – це більше, ніж просто його припинення.
           Це сприяє також розвитку здорових стосунків. Здорові стосунки передбачають взаємодію між людьми на основі взаємної поваги, чи то особисто, чи через Інтернет. Метою є надання допомоги у забезпеченні того, щоб усі учні мали здорові, безпечні, засновані на взаємній повазі і доброзичливі стосунки з усіма людьми в їх житті.
         Вчителі, батьки та інші дорослі надають підтримку і дають особистий приклад дітям, показуючи їм, якими мають бути здорові стосунки. Позитивні стосунки дітей з іншими дітьми залежать від позитивних стосунків із дорослими.
          Учні, які здатні підтримувати здорові стосунки, навряд чи будуть знущатися з інших, скоріше вони будуть підтримувати учнів, які є об’єктом булінгу, і будуть більш здатними досягти своїх цілей в освіті. Пропагування здорових стосунків є головним способом запобігання булінгу і створення безпечної і приязної атмосфери у школі.
Позитивна шкільна атмосфера і безпечне середовище для навчання і викладання є необхідними  для академічної успішності учнів.






9 пізнавально-розважальних українських YouTube-каналів для дітей

1. Ukranimaua

«УкрАніма» – результат багаторічної роботи спеціалістів, які оцифрували та додали на канал мультфільми студії «КиївНаукФільм», яка згодом стали називатися «УкрАнімаФільм». Тут ви знайдете анімаційні фільми, створені ще у 1961 році. Канал продовжує поповнюватися новими роботами майстрів жанру.
Тут ви знайдете мультфільми, які любили ще в дитинстві. Запевняємо, тут десь заховався і мультик, про який ви вже й забули. Та коли побачите його, на ваших губах з’явиться добра посмішка.
Канал створено для з розважальною метою для дітей та дорослих. Звертаємо увагу, що на каналі є низка відео для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема для незрячих.
Вчителям іноземної мови рекомендуємо звернути увагу на серію епізодів про капітана Врунгеля, вони містять субтитри англійською, італійською, німецькою, французькою, іспанською мовами. Звісно ж, українська літературна класика також знайшла своє місце у роботах аніматорів. Зокрема разом зі старшокласниками можна переглянути «Енеїду» – непоганий допоміжний матеріал у підготовці до ЗНО.
Пригоди Котигорошка та його друзів
Це лише побіжний погляд на канал, насправді багато цінного для налагодження освітнього процесу та відпочинку.

2. KozakyTV

Не могли ми й оминути канал KozakyTV,  присвячені славнозвісним козакам Око, Грай і Тур. А чи знали ви, що відзнято 22 коротких епізоди мультфільму? Процесом так само керує Володимир Дахно, тому серія не втратила свого духу. Якщо ви хочете знати, що трапилось з козаками у нових епізодах, то вам варто завітати на цей канал.

3. З любов'ю до дітей

Цей канал відрізняється величезною кількістю відео скоріше пізнавального характеру. Тут є все – від дитячих пісеньок до розвиваючих відео, фізкультхвилинок та мультфільмів. Найкраще підійде для організації роботи педагогів ДНЗ та початкової школи.
Відео розраховані і на батьків, які зацікавлені у всебічному розвитку дитини. Можна виокремити декілька тематичних блоків:
  • Дитячі пісні.
  • Пісні про тварин.
  • Руханки.
  • Мультфільми за збірки казок.
  • Мультики про транспорт.
  • Розвиваючі відео (для вивчення іноземної мови, рідної абетки, математики тощо).
І багато іншого. Як то кажуть, потрібно самому побачити, аби обрати щось для своєї роботи. Підкреслимо, що матеріали оновлюються досить часто.

4. Мультики UA

«Мультики UA» – канал для наймолодших діток, оскільки контент розраховано на вік від 6 місяців, уявіть собі. Тематика мультфільмів досить вузька, але сподобається багатьом – про машинки та транспортні засоби. Відео виходять регулярно по декілька разів на тиждень, тому якщо дитині сподобався стиль мультиків, то довго чекати на нові епізоди не доведеться.

5. Янко Гортало

Подарунок для киці. Віршик Янка Гортала. Веселі вірші про тварин
Освітньо-розважальний канал для дітей. Містить відео для дошкільнят та учнів початкової школи. Вірші зручні для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Як відомо, новий матеріал цікавіше засвоювати у формі віршиків, тому на каналі знайдуться матеріали для вивчення базових тем: кольори, букви, цифри, пори року, час, вага, тваринки та як вони говорять, що їдять. Віршики та відео дуже «затишні”, навчають в ігровій формі.

6. Малятко ТВ

Шукаєте прості та небуденні дитячі пісеньки, які легко вчити? Тоді вам на канал «Малятко ТВ». Абсолютний переможець нашої редакції – пісня «Черепаха Аха», ми точно ще не скоро її забудемо. Тому впевнені, що дітям сподобається.
Всі пісні транслювалися по телебаченню. Якщо вам сподобалась пісня з ТВ каналу «Малятко», ви знайдете її на YouTube. Вихователі дитячих садочків, вчителі початковою школи точно знайдуть щось для щоденної роботи. Відео погруповано у списки відтворення, тому просто відшукати розважальні та навчальні пісеньки.
Черепаха Аха

7. Дитинство TV

«Дитинство TV» називає себе професійним каналом для малюків віком вд 2-х до 8-ми років. Чому? Бо на регулярній основі випускають нові відео з 3Д графікою. Тут ви знайдете народні пісні, колискові, перекладені світові хіти для дітей, виконані у сучасній манері з цікавим відеорядом. Також автори створюють власні колискові для наймолодших.

8. ПЛЮСПЛЮС

«ПЛЮСПЛЮС» від початку був телеканалом, проте його YouTube-канал також користується неабиякою популярністю. Матеріали на ньому адаптовано для родин з дітьми дошкільного та шкільного віку. Педагоги також знайдуть корисний у навчанні контент.
Усі відео-матеріали професійно зроблені та ставлять за мету не стільки розважити дитину, скільки навчити її. До речі, до роботи над озвучанням залучені відомі теле- та радіо-ведучі.
Звернемо увагу на декілька плей-листів:
Корисні підказки 2. Тримай хвилю!
Подивіться, може, ви знайдете те, що ми проминули увагою.

9. Хмаринка

Це розважальний канал для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Містить контент пізнавального характеру. Оскільки у доступній формі діти вивчають лічбу, літери, кольори. Але цим не обмежується, адже у адаптованому форматі малечі розкажуть про тваринок, космічні явища, про географію та культуру України та багато іншого. Нещодавно на каналі почали з’являтися відео англійською для дітей. Зацікавило? Тоді завітайте на канал.

Онлайн радіо UA:Казки

І як обіцяли, додаємо ще одну цікавинку – Онлайн-радіо для дітей, яке працює цілодобово, для його прослуховування потрібен комп’ютер (створення мобільного застосунку у планах). У плей-листі знаходиться понад 200 казок різних народів світу.
А чи доводилось вам слухати казочки, які зачитують зірки української сцени? Пропонуємо окремий плей-лист, де можна послухати 12 казок голосом Андрія Хливнюка (гурт «Бумбокс»), Марка Галаневича (гурт «Dakhabraha»), Саші Кольцової (гурт «Крихітка») та Євгена Малуха (актор театру та кіно). Ймовірно, найближчим часом буде додано казки, начитані голосами Сергія Жадана та Христини Соловій.
Приємний бонус – у цьому плей-листі можна не лише послухати казки, а й завантажити розмальовки до них авторства ілюстраторки Жені Гайдамаки


Родителям первоклассников

Рекомендации родителям по адаптации пятиклассников 



                                   Как относиться к отметкам ребенка?
Не ругайте своего ребенка за плохую отметку. Ему очень хочется быть в ваших глазах хорошим. Если быть хорошим не получается, ребенок начинает врать и изворачиваться, чтобы быть в ваших глазах хорошим.
Сочувствуйте своему ребенку, если он долго трудился, но результат его труда не высок. Объясните ему, что важен не только высокий результат. Больше важны знания, которые он сможет приобрести в результате ежедневного, упорного труда.
Не заставляйте своего ребенка вымаливать себе оценку в конце четверти ради вашего душевного спокойствия.
Не учите своего ребенка ловчить, унижаться и приспосабливаться ради положительного результата в виде высокой отметки. с целями, методами и приемами развития жизненно важных навыков у детей.



                                         КОДЕКС ИСТИННОГО РОДИТЕЛЯ:
Если родители требуют от ребенка, чтобы он много и с удовольствием читал, они читают сами много и с удовольствием, несмотря на недостаток времени.
Если родители требуют, чтобы ребенок не лгал, они не лгут сами ни себе, ни другим, ни собственному ребенку.
Если родители требуют от ребенка проявления трудолюбия, они сами его проявляют и создают условия для формирования у ребенка умения трудиться.
Если родители хотят, чтобы их ребенок не воровал, они сами не должны создавать подобных ситуаций в своей семье (пусть даже по мелочам).
Если родители хотят, чтобы их ребенок не пристрастился с раннего детства к спиртным напиткам, они сами не должны создавать культ спиртных напитков в своей семье. Культ спиртных напитков проявляется в том, что даже в детские праздники родители не могут обойтись без них.
Если родители хотят, чтобы их ребенок бережно и уважительно относился к дедушкам и бабушам, они начинают с себя и сами уважительно и бережно относятся к своим родителям.
Если родители хотят, чтобы их ребенок не страдал от одиночества, они дают ему возможность иметь друзей, приводить их в свой дом. Это возможно только в том случае, если сами родители имеют настоящих друзей и ребенок встречается  с ними в своем доме.
Если родители хотят, чтобы ребенок не относился к школе и учению с предубеждением, они сами вспоминают о школьных днях с удовольствием и с самыми теплыми чувствами.
Только добрый пример отца и матери может дать добрые всходы!

Немає коментарів:

Дописати коментар